תפריט

האם ניתן להבריא ממחלות כרוניות ומחלות שנחשבות לחשוכות מרפא?

שאלות ותשובות בנושא החלמה

שאלה: הרופא שלי אמר שאי אפשר להבריא ממחלתי, ולפי התחזיות מצב בריאותי עלול להתדרדר. איך אני יכול להבריא ממחלתי?

תשובה: מחלה מוגדרת כמחלה כרונית או חשוכת מרפא כאשר אין עבורה תרופה או כל טיפול אחר ברפואה הקונבנציונלית. הרופאים מסתמכים על נתונים סטטיסטיים ומנבאים על פיהם את התקדמות המחלה.
יחד עם זאת, הרופאים מתעדים בספרות הרפואית אלפי סיפורי החלמה ממחלות שהם עצמם מגדירים כחשוכות מרפא. אין להם הסבר להתרחשות ההחלמה הספונטנית והם אינם חוקרים אותו, ורק מתעדים את המצב הקיים. התיעוד המדעי מתאר את היעלמות הסימפטומים של המחלה.
ניתן למצוא סיפור החלמה כמעט לכל מחלה. מכאן אפשר להסיק שהחלמה ממחלה זו אפשרית.

כאשר אין למחלה תרופה או טיפול רפואי שיפעילו את כוחות ההבראה הטבעיים של הגוף, עלינו למצוא טיפול או דרך אחרת שיעשו זאת.
כוחות ההבראה הטבעיים של הגוף יודעים להבריא את גופנו משפעת או מפצע, ואינם נעלמים כשאנו חולים במחלה קשה. הגוף לא עוצר לשאול – האם אני חולה בשפעת או בסרטן? אנחנו הם אלה שעוצרים לנוכח האבחנה. הרגשות הקשים והמתח שאנחנו חווים משדרים לגוף שהוא נמצא בסכנה, ובכך אנו חוסמים שלא במודע את כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף.

הגוף יודע לייצר את החומרים המדויקים להם הוא זקוק לצורך הבראה, בדומה לבית מרקחת טבעי. עובדה זו הוכחה במחקרי פלצבו. לדוגמה, במחקר שנערך בחולי פרקינסון מוחם החל לייצר דופמין, החומר שחסר לגוף במחלה זו, כתוצאה מציפייה לשיפור בתנועתיות. הדבר נצפה בסריקת MRI של מוחם לאחר נטילת כדור פלצבו.
ריפוי שכזה מתרחש לא רק כתוצאה מאמונה או ציפייה אלא גם כתוצאה מדרכים אחרות בהן נפעל. כמו שינוי תזונה, פעילות גופנית מתאימה, הכנסת משמעות לחיים, עבודה עצמית ועוד. (הצעות לדרכים אלו ניתן לקרוא במסמך איך להבריא ממחלות שנחשבות לחשוכות מרפא ובמסמך הדרך שלי – קישורים בתחתית המאמר.)

הריפוי הטבעי של הגוף מתחזק כאשר אנחנו נמצאים במצב של רגיעה ושמחה, מצב שבאופן טבעי קשה יותר להגיע אליו בזמן מחלה. במצב כזה מופרשים מהמוח לגוף כימיקלים בעלי סגולות ריפוי. הרגשתי זאת על גופי אחרי שהופעתי בסטנדאפ ונהניתי. הרגשתי בריאה יותר ויכולתי לעלות את המדרגות לביתי ביתר קלות.
לכן מומלץ בזמן מחלה לעסוק במידת האפשר בעיסוקים שגורמים לנו הנאה, סיפוק או שמחה. רגשות אלו יובילו את גופנו לייצר חומרים מבריאים. כדי להגיע למצב של רגיעה אפשר להשתמש בין השאר בנשימות, תרגילי הרפיה, או מדיטציות מוקלטות. מחלימים רבים מדווחים על שימוש במדיטציות כחלק מתהליך הריפוי שלהם.
בנוסף, אני ממליצה לקרוא סיפורי החלמה, לשאוב מהם עידוד, וללמוד מהם דרכים להחלמה ותובנות. אלפי חולי סרטן סופני שנשלחו להוספיס למות והצליחו להבריא בכוחות עצמם מוכיחים שהריפוי אפשרי.

שאלה: מה ההבדל בין רמיסיה לבין החלמה או הבראה?

תשובה: רמיסיה מוגדרת כהיעלמות הסימפטומים של המחלה, הגדרה שיכולה להיות נכונה גם לגבי החלמה. כאמור למעלה, מאחר שמחלה מוגדרת כחשוכת מרפא כאשר אין לה פתרון ברפואה, הרופאים אינם נוטים להשתמש במונחים 'החלמה' או 'הבראה'. מבחינתם אין אפשרות להבריא מהמחלה, ולכן המצב מוגדר כ'רמיסיה'.
מתוך תיעוד של מחלימים בספרות הרפואית ובמקורות אחרים עולה כי רבים מהם חיים עשרות שנים בבריאות טובה ללא חזרה של המחלה, כך שההגדרה של מבריאים או בריאים מתאימה להם יותר.
מכל מקום לא משנה ההגדרה אלא העיקר הוא חיים בבריאות טובה אליהם שואף כל חולה.

למעבר למאמר איך להבריא ממחלות שנחשבות לחשוכות מרפא – לחצו כאן
למעבר למאמר הדרך שלי – לחצו כאן

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים אחרונים

Scroll to Top
דילוג לתוכן