תפריט

ריפוי בעזרת דמיון מודרך

על הספר "דמיון מודרך" מאת ד"ר ג'רלד אפשטיין

ד"ר ג'רלד אפשטיין, פסיכיאטר, נתקל בדמיון המודרך במקרה. הוא פגש בחור שסבל מדיכאון ועבר פסיכואנליזה אינטנסיבית שלוש שנים, חמש פעמים בשבוע. זו הביאה להקלה מועטה בלבד. הוא פנה למטפלת בדמיון מודרך. אחרי ארבעה טיפולים של פעם בשבוע במשך חודש, הוא ראה עצמו כמי שנרפא. ד"ר אפשטיין התרשם מהסיפור, נפגש עם המטפלת בדמיון מודרך, ולמד אצלה במשך תשע שנים.
את הספר כתב לאחר 15 שנות ניסיון בטיפול בדמיון מודרך בשילוב עם הרפואה. הוא נוכח בכוח הריפוי של הדמיון המודרך במגוון בעיות ומחלות כמו דלקת מפרקים, סרטן השד ועוד. הוא מביא בקצרה סיפור של חברו, חולה בסרטן הכבד, שהחלים ממחלתו כנגד כל הסיכויים בעזרת השימוש בהדמיה במקביל לטיפול בכימותרפיה, וגם לאחר הפסקת הטיפול הכימותרפי.
לפי ד"ר אפשטיין המפתח לפעולת ההדמיה מצוי בקשר שבין רגשות, תחושות ודימויים. אם תחשבו על רגש כלשהו ודאי תוכלו להעלות במוחכם דימוי לאותו רגש. זוהי הצורה המחשבתית של הרגש. אל אותו רגש מתקשרת גם תגובה גופנית. למשל, כאשר אנחנו כועסים יכול להתלוות לכך כאב בחזה. בהדמיה אנחנו משתמשים בדימויים כדי לשנות את רגשותינו או את תחושותינו הגופניות.
ההדמיה יכולה לעזור למטופלים לגלות את החוזק הפנימי שלהם, במקום מצב של תלות מוחלטת ברופא והרגשה של חוסר אונים באשר לעתידם.


הוצאת ספרים: אופוס
שנת הוצאה: 2000

רוב הספר הוא מדריך מעשי לביצוע דמיון מודרך, הכולל הנחיות כלליות ו- 75 תרגילי הדמיה לטיפול בבעיות רפואיות.
המחבר ממליץ לבצע את תרגילי ההדמיה שלוש פעמים ביום: לאחר הקימה, בזמן השקיעה ולפני השינה. לדבריו, בזמנים שבין שינה ליקיצה, בין יום ללילה ובין ערות לשינה יש לדמיון המודרך השפעה גדולה יותר.
בין התרגילים יש הדמיות לטיפול במחלות הבאות: דלקת מפרקים, סרטן, חולשה עקב טיפול כימותרפי, טרשת נפוצה, כאב, לוקמיה, לחץ דם גבוה, סוכרת, מחלות מערכת העיכול ועוד.
בספר שמונה עקרונות מנחים לבניית הדמיה משלך, כמו להתחיל בדבר הבעייתי ביותר שמטריד אותך, ו"כל דימוי שאתה מוצא טוב עבורך".
לסיכום ד"ר אפשטיין אומר שבחוכמת היהדות-הנצרות הקדומה נאמר לנו שבכל רגע של קיומנו אני מתמודדים עם בחירה בחיים ועם בחירה במוות. ההדמיה היא מערכת אמונות חיוביות שמאפשרת לנו לבחור בחיים.
הוא מספר שחברתו הגדירה את משמעות החיים במשפט: "הפוך לבעל הסמכות של עצמך". ומוסיף ד"ר אפשטיין: "אפשר לבעיה האישית שלך להיות נקודת המוצא לנטילת האחריות לחייך ולשליטה בהם. השתמש בהדמיה כדי לעזור לעצמך להפוך לבעל הסמכות של עצמך. אפשר לאמונותיך ליצור את התנסויותיך ואמור כן לחיים."

למאמר בנושא דמיון מודרך מתוך הדרך שלי – לחץ כאן
למידע נוסף ומחקרים בנושא דמיון מודרך – לחץ כאן
לספר נוסף העוסק בדמיון מודרך של ד"ר דייויד ר. המילטון – לחץ כאן
למאמר על משנתו של פרופ' גרשום זייצ'ק בדבר דמיון מודרך – לחץ כאן

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים אחרונים

Scroll to Top
דילוג לתוכן