תפריט

חוכמת הגוף כדרך להבראה

על חוכמת הגוף והריפוי באמצעותה - משנתו של פרופ' גרשם זייצ'ק

בראשית דברי אציין כי אף שהמאמר עוסק במחלת הסרטן, מדובר בעקרון הבראה שניתן ליישמו לכל מחלה – לדברי פרופ' זייצ'ק.
אל פרופ' גרשם זייצ'ק מהפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית התוודעתי בקריאת ההקדמה שכתב לספר "המסע להחלמה – תשעת המפתחות להחלמה מסרטן". המשפט שאהבתי ביותר בהקדמה היה: "אדם אינו חולה בסרטן אלא פוגש סרטן. פגישה זו מעוררת בו כוחות הבראה. לכן אדם שפגש סרטן אינו חולה אלא מבריא."
פרופ' זייצ'ק עוסק שנים רבות בחקר מחלת הסרטן והתמקד בסרטן השד. לאחר עיון במאגרי נתונים אמריקנים של חולות סרטן השד התברר לו שיש נשים שלאחר גילוי המחלה חיות עוד עשרות שנים. הוא קרא לנשים אלה 'יוגיות סרטן'. הנשים שולטות על הגידול שלהן כפי שמסטר יוגי שולט על גופו. הן מרדימות את הסרטן, וחיות שנים בבריאות טובה.
כמותן למעשה כל חולה סרטן יכול לשלוט על הגידול שלו או כל חולה יכול לשלוט על מחלתו. הוא מאמין שעל מנת להבריא יש להביא את הגוף לאיזון. לצורך כך יש לחזק את כוחות ההבראה הטבעיים של הגוף. במקרה של סרטן, הרפואה הקונבנציונלית מתמקדת בהחלשת הגידול מבלי להתייחס לכוחות המרפא של הגוף. אך למעשה הרפואה רק תומכת בכוחות ההבראה של הגוף, והם אלה שמבריאים את הגוף. הוא סבור שהרפואה בלבד ללא תמיכת הגוף לא הייתה מצליחה לרפא את המחלה.
לכן מי שחלה בסרטן או בכל מחלה אחרת צריך לגייס את כוחות ההבראה של גופו כדי להבריא. תהליך ההבראה מתבצע באמצעות 'חוכמת הגוף'. בגופנו פועלים במקביל השכל וחוכמת הגוף. השכל אחראי להחלטות המודעות שלנו ולבחירות שלנו כמו למשל הבחירה של בן זוגנו. חוכמת הגוף היא התהליכים האוטומטיים שקורים בגופנו מבלי שנקדיש להם מחשבה, כמו פעולתה של מערכת העיכול או הלב. התהליכים שקורים במחלה הם בלתי מודעים ונשלטים על ידי חוכמת הגוף. באמצעות הדמיון המודרך ושיטות אחרות אנו מעבירים מסר לחוכמת הגוף. חוכמת הגוף היא זו שעוצרת את התקדמות המחלה ומרדימה אותה, כך שנוכל לחיות לאורך שנים בבריאות טובה.
לכן אין זה משנה באיזה מחלה חליתם או באיזה שלב במחלה הנכם נמצאים. תמיד ניתן לפנות אל חוכמת הגוף ולגייס אותה לטובת הבראתנו.
כאמור, הדמיון המודרך הוא אחת הדרכים להפעיל את חוכמת הגוף. הדמיון המודרך יכול גם להקל על הסבל שנגרם מהטיפולים הרפואיים. לדמיון המודרך הוא קורא 'חדר הכושר של המוח'. שלא כמו חדר כושר של הגוף, בחדר הכושר של המוח ניתן להשתמש בכל מחלה ובכל מצב ולהפוך מחולים למבריאים.

צילום: ElisaRiva from Pixabay

פרופ' זייצ'ק גילה שהמבריאים מסרטן נעזרו ברפואה אלטרנטיבית, ודרג את השיטות של הרפואה האלטרנטיבית על פי יעילותן להרדים סרטן. בראש הרשימה שיטות שמפעילות דמיון, שהוא המסר של השכל לחוכמת הגוף: דמיון מודרך, מדיטציה, הילינג, רייקי והיפנוזה. מתוכן הוא מעדיף את השיטות שאדם יכול להפעיל בעצמו והן דמיון מודרך ומדיטציה. מטרת המדיטציה הרפואית היא נטרול השכל והתמזגות עם חוכמת הגוף כדי לשכנעה להרדים את הסרטן. הוא מדגיש כי שיטה זו טובה לכל מחלה מתמשכת אחרת ולא רק למחלת הסרטן. לאחר מכן שיטות כמו דיקור סיני, דיאטה, יוגה וצ'י קונג. בסוף הרשימה ויטמינים ותוספי מזון.
פרופ' זייצ'ק הגיע למסקנות אלה לאחר פגישות רבות עם מטפלים ולימוד שיטות רבות ברפואה האלטרנטיבית.
עם זאת הוא מדגיש שדירוג השיטות אינו תורה מסיני, וממליץ שכל מבריא יתנסה בשיטות השונות כדי למצוא את השיטה המתאימה לו, המטפל המתאים לו ואת הרופא המתאים לו.
התחברתי במיוחד לשיר "תפילת היוגית" שכתב פרופ' זייצ'ק ובמיוחד לשורה ממנו: "הבליטה שינתה את ייעודי, מעתה גורלי בידי!" כך אני מרגישה גם לגבי המחלה בה חליתי.
או כפי שאומר פרופ' זייצ'ק: " הסרטן הוא צוהר לחיים חדשים."

לסרטונים של פרופ' גרשום זייצ'ק – לחצו כאן
למאמר על דמיון מודרך – לחצו כאן
למידע נוסף ומחקרים בנושא דמיון מודרך – לחצו כאן
לאתר של עמותת תעצומות לחולי סרטן – לחצו כאן
למידע נוסף ומחקרים בנושא סרטן – לחצו כאן

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים אחרונים

Scroll to Top
דילוג לתוכן