תפריט

מחקרים מדעיים בנושא השפעת המוח על הגוף

על ספרו של ד"ר דייוויד ר. המילטון - How your mind can heal your body (איך המוח שלך יכול לרפא את הגוף שלך)

את ספרו של ד"ר דייוויד המילטון קראתי לקראת סוף תהליך ההחלמה שלי. קניתי את הספר מאחר והוא מביא מחקרים מדעיים המוכיחים את השפעת המוח על הגוף, ואני חיפשתי הוכחה מדעית להחלמתי כדי להציגה בפני אישי המדען והספקן. למרות שלא הייתי זקוקה להוכחות אלה, אני חייבת לציין כי התעודדתי מהקריאה בספר. דוגמאות המחקרים הותירו עלי רושם רב וחזקו אותי בדרכי, וגרמו לי להבין מבחינה מדעית כיצד כל מה שעשיתי השפיע על גופי והבריא אותי. החל באמונה, אופטימיות, חשיבה חיובית, אהבה, הצהרות חיוביות ובעיקר דמיון מודרך. הבנתי שהמוח הוא איבר שמשתנה כל הזמן, ואנו יכולים לשנות אותו בעזרת מחשבותינו ואמונותינו וכך להשפיע על גופנו ועל מהלך מחלתנו.
מצאתי שהמוח הוא איבר מרתק שממשיך להפתיע את החוקרים בגילויים חדשים, שנותנים הרבה תקווה.
ד"ר המילטון, כימאי בהכשרתו, עבד כחוקר בחברת תרופות שוויצרית. כחלק מפיתוח כל תרופה נערכים מחקרי פלצבו לבדיקת יעילותה. ד"ר המילטון נדהם מתוצאות מחקרים אלה: לפחות 35 אחוז מהנבדקים שקבלו תרופת דמה שפרו את מצבם, לא פחות מאלה שקבלו את התרופה. במחקרים רבים האחוזים היו גבוהים יותר והגיעו אף ל 100 אחוז. כתוצאה מכך הוא עזב את חברת התרופות, והחל לחקור את השפעת המוח על הגוף. מאז כתב כמה ספרים בנושא והיה למרצה מבוקש.
בספרו הוא עוסק גם בנושא הפלצבו והנוצבו, וכיצד תרופות עובדות טוב יותר אם מאמינים בהן.


הוצאת ספרים: Hay House
שנת הוצאה: 2018

חלק ניכר מספרו מוקדש לדמיון מודרך וכיצד הוא עובד, עם הסברים מעשיים והנחיות לביצוע דמיון מודרך לריפוי ממחלות שונות. לדעתו אין דרך אחת נכונה לבצע דמיון מודרך, וכל אחד צריך לדמיין מעולם הדימויים שלו. הוא מביא סיפורי החלמה מטיפול בדמיון מודרך, ששולב בטיפול נוסף, קונבנציונלי או אלטרנטיבי. ואני מוסיפה שרצוי לבצע דמיון מודרך רק לאחר הדרכה של מטפל מוסמך.
אני סבורה כי ספרו של המילטון נותן תקווה גדולה לחולים. ההסברים שלו, בלוויית הוכחות מדעיות, גורמים להבנה כי כוחנו רב יותר ממה שאנחנו חושבים. איננו צריכים להיות תלויים רק בתרופה או טיפול כלשהוא. בידנו כוח רב להשפיע על גופנו באמצעות מוחנו, לשפר את מצבנו ולהבריא. כפי שאומר ד"ר המילטון בספרו: "איננו צריכים להמעיט מיכולתנו. כל אחד מאתנו יכול לבחור כיצד להשתמש במוחו. הרבה ממה שאנחנו משיגים נובע ממה שהאמנו שאנחנו יכולים להשיג."
הזדהיתי עם המשפט. אחרי שחליתי, הבנתי את כוחו של מוחי והשפעתו הרבה על גופי. באמצעותו הצלחתי להשיג כל מה שהאמנתי שאוכל להשיג, בין אם מדובר בבריאות או בדברים אחרים בחיי.

על ההנחיות לביצוע דמיון מודרך וסיפורי החלמה מדמיון מודרך שבספר – לחץ כאן
לסרטון קצר באנגלית של דייויד המילטון על דמיון מודרך – לחצו כאן
לסרטון קצר באנגלית בנושא פלצבו ונוצבו בהשתתפותו של דייויד המילטון – לחצו כאן

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים אחרונים

Scroll to Top
דילוג לתוכן