תפריט

"הרפיה עצמית"

על הספר הרפיה עצמית מאת ד"ר ברוך אליצור

אל ספרו של ד"ר ברוך אליצור, פסיכולוג קליני – רפואי, התוודעתי לפני כעשרים וחמש שנים, בתקופות של מתח בחיי. לספר הייתה מצורפת קלטת להרפיה עצמית בקולו המרגיע והמרדים של ד"ר ברוך אליצור. הייתי שומעת את ההקלטות, נרגעת ונרדמת. בתקופות ובמצבי מתח שונים בחיי השתמשתי בהקלטות אלה בתקליטור ולאחר מכן במכשיר הסלולרי.
לכן ביום בו הודיעו לי שאני חולה במחלה קשה פניתי באופן טבעי להקלטות ההרפיה של ד"ר ברוך אליצור ואלה עזרו לי לישון ולהירגע בתקופה קשה זו. בזמן המחלה השתמשתי הרבה בהקלטה של הרפיה ללא כיווץ איברים מאחר ומצבי הפיזי לא אפשר לי לבצע הרפיה עם כיווץ איברים. במשך השנים המלצתי לבני משפחתי על הקלטות אלו שנמצאות כעת ביוטיוב. חלקם התחברו אליהם וחלקם לא. כיום ישנו שפע של הקלטות הרפיה אחרות ביוטיוב שניתן להעזר בהן.
לצורך המלצה על הספר חזרתי וקראתי בו אחרי שנים רבות ומצאתי בספר אוצר בלום.


הוצאת ספרים: אור-עם
שנת הוצאה:1988

הספר שברשותי הוא משנת 1988 ויתכן שנמכרת כעת מהדורה חדשה יותר. התפלאתי לגלות כי כבר אז ד"ר ברוך אליצור כתב על המתח הנפשי והשפעתו ההרסנית על הגוף, ועל מחקרים שנעשו בתחום שהלך והתרחב מאז. בספר מובאים גם סיפורי מטופלים שסבלו ממתח נפשי. ד"ר ברוך אליצור מיטיב לתאר מצבי מתח טיפוסיים שקורים כמעט לכל אדם במהלך יום העבודה או בבית כך שקל להתחבר לסיפורים אלה.
חלקו השני של הספר מוקדש לשיטות להרפיית מתחים: מדיטציה, יוגה, היפנוזה עצמית, אוטו-סוגסטיה, הרפיה מתקדמת, הרפיה בשיטת האימון האוטוגאני, הרפיה בעזרת כוח הדמיון כולל דוגמאות של טיפול בדמיון מודרך מדלקת מפרקים ואסתמה. הוא מונה את היתרונות והחסרונות של כל שיטה ומסכם כיצד להתאים את השיטה לאישיותך.
חלק מהחומר ומההקלטות מופיע באתר "נתינה מהלב", עמותה ללא מטרת רווח, שנכתב על ידי ד"ר ברוך אליצור. באתר המבורך הזה שפע של מאמרים ודרכי התמודדות עם מגוון נושאים פיזיים ונפשיים, ביניהם התמודדות בעזרת הרפיה עם כאב, ניתוח, מחלת הסרטן ותופעות לואי מטיפולים, בעיות עור, לחץ דם ועוד.

לאתר של עמותת "נתינה מהלב" שנכתב על ידי ד"ר ברוך אליצור – לחצו כאן

לערוץ היוטיוב של ד"ר ברוך אליצור – לחצו כאן
בין ההקלטות יש הקלטות הרפיה לטיפול בכאבי מפרקים, אסתמה, הפרעות במערכת העיכול, הורדת לחץ דם ועוד
למאמר של 'בא במייל' על ד"ר ברוך אליצור עם תשע הקלטות הרפיה – לחצו כאן
צילום תמונה ראשית: ©נעמה ניר

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים אחרונים

Scroll to Top
דילוג לתוכן