תפריט

על המסע להחלמה

על הספר "המסע להחלמה -תשעת המפתחות להחלמה מסרטן" מאת ד"ר קלי טרנר

את ספרה של ד"ר קלי טרנר (Ph.D) קראתי כשהייתי כבר בסוף המסע האישי שלי להחלמה. ד"ר טרנר נחשפה לסיפור ריפוי של חולה סרטן סופני שנשלח לביתו למות, וחזר אל הרופא שלו כעבור חמש שנים בריא ונקי מסרטן. היא התרשמה מהסיפור והחליטה להקדיש את עבודת הדוקטורט שלה למחקר על חולי סרטן שחוו ריפוי בלי עזרת הרפואה, או אחרי שהרפואה הרימה ידיים לגביהם – החלמה כנגד כל הסיכויים.  
היא חקרה 1000 מקרים של מחלימי סרטן שפורסמו בספרות הרפואית. רופאיהם לא ידעו להסביר את הבראתם, ולא טרחו לשאול את החולים או את המטפלים שלהם מה הם עשו כדי להבריא. בחקר מקרים אלה היא נפגשה עם הרופאים, ועם חלק מן המחלימים והמטפלים, בעשר מדינות שונות. 
מסקנות המחקר היו שכול המחלימים מסרטן נקטו בתשעה עקרונות אותם פרטתי במאמר 'תשעת העקרונות להחלמה'. (למאמר – לחצו כאן). 
ד"ר טרנר הופתעה לגלות שמתוך התשעה שניים בלבד הם פיזיים – שינוי תזונתי ותוספי מזון, והשאר הם רגשיים או רוחניים. בספר מובאים סיפור ריפוי, מחקרים והנחיות מעשיות לפעולה לגבי כל אחד מהמרכיבים. 
בעת קריאת הספר התרשמתי מן המחקרים, שספקו הוכחה מדעית לדרכי הריפוי שנקטתי בהן. לעיתים היה לי קשה להתחבר לסיפורי ההחלמה, מאחר  וחלק משיטות הטיפול הנזכרות בספר אינן קיימות בארץ. מצד שני, סברתי שהעובדה שיש שיטות ריפוי נוספות ולא מוכרות יכולה לתת תקווה לאחרים. 

הוצאת ספרים: פוקוס
שנת הוצאה: 2015

ככל שהעמקתי בחומר, גיליתי דמיון רב בין המסע של חולים אלה למסע ההחלמה האישי שלי. באחד הראיונות עם ד"ר קלי טרנר היא אמרה שקראה להחלמה של אותם חולים 'החלמה רדיקלית', מאחר וההחלמה לא קרתה בפרק זמן קצר וללא הסבר, אלא כתוצאה מדרכי הפעולה בהם נקטו חולים אלו במשך חודשים או שנים. היא סיפרה שהחולים הורידו מתזונתם לתקופה מסוימת מאכלים שנחשבים למעודדים דלקת כמו בשר, קמח, סוכר ומוצרי חלב, באופן דומה למדי לתזונה שלי בתקופת המחלה. החולים שינו את חייהם בצורה קיצונית מבחינת תזונה, ואת עולמם הרגשי והרוחני. אותו דבר עשיתי גם אני.
התפעלתי מהדמיון בדרך ההחלמה שלי ושל אותם אלף חולים. הדבר הביא אותי למחשבה – האם הדבר אומר שאפשר להנחות חולים לפעול באותן דרכים ולהחלים? 
מאחר שנחשפתי לסיפורי ריפוי רבים ואחרים, אני סבורה כי אין מתכון אחד להחלמה שמתאים לכול החולים. יש חולים שנזקקים לשינוי תזונה, יש חולים שישנו את מקום מגוריהם או את מערכות היחסים שלהם. ניתן להיעזר בתשעת העקרונות האלה בדרך להחלמה, אך בעיקר אפשר להתעודד מכך שחולים רבים הצליחו להחלים ממצבים חסרי תקווה.


קישור למאגר סיפורי החלמה מסרטן שנוצר בעקבות הספר – פרוייקט החלמה רדיקלית – The Radical Remission Project

סרטון על הספר – אנגלית עם כתוביות בעברית:

ראיון עם ד"ר קלי טרנר על שלושה מהמרכיבים תזונה, צמחי מרפא ורוחניות – אנגלית ללא כתוביות:

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים אחרונים

Scroll to Top
דילוג לתוכן