תפריט

פיברומיאלגיה – טיפול בתא לחץ

טיפול בתא לחץ משפר את מצבן של נשים הסובלות מפיברומיאלגיה  
מתוך מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת תל אביב
במחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת תל אביב, בשיתוף עם חוקרים מארה"ב, השתתפו 60 נשים חולות בפיברומיאלגיה. הנשים שקיבלו טיפול זה הגיעו לתא הלחץ חמש פעמים בשבוע, לאורך תקופה של חודשיים. לדברי אחד החוקרים, ד"ר אפרתי. "מצבן של כ-70% מהנשים שטופלו בתא הלחץ השתפר במידה כזאת, שלא ניתן עוד להגדירן כחולות פיברומיאלגיה."
המשתתפות במחקר עברו מיפוי מוח בתחילת ובסיום המחקר. החוקרים טוענים שאיתרו את המקור לתסמונת, שהינו פגיעה במנגנון עיבוד הכאב במוח. לפי מיפוי המוח של החולות בסיום המחקר, הטיפול בתא לחץ מתקן את רקמת המוח הפגועה שהיא המקור לתסמונת.

קישור למאמר על המחקר מתוך אתר אוניברסיטת תל אביב
למאמר על סיפור ההחלמה של אחת המשתתפות במחקר, מתוך Ynet – טיפול בתא לחץ ריפא מחלת הפיברומיאלגיה


פריצת דרך: כך ירפאו פוסט טראומה?‎ מתוך N12
מחקר על חולות פיברומיאלגיה שהטריגר למחלתן הוא פוסט טראומה
פרופסור אפרתי, מבצע המחקר, גילה שלחץ נפשי חמור גורם לפצע ביולוגי במוח, כפי שנצפה בסריקות מוח. הטיפול בתא הלחץ גורם לחידוש של הנוירונים במוח, מרפא את הפצע ואת הטראומה.
במחקר השתתפו 30 נשים שהטריגר שלהן למחלת הפיברומיאלגיה היה התעללות מינית בילדות. 28 מהנשים הבריאו מהטראומה כתוצאה מהטיפול. בסרטון מובא סיפורן של שתיים מהנשים שהשתתפו במחקר, וראיון מרתק עם מבצע המחקר.
לקישור למחקר – לחצו כאן


סרטון על מחלת הפיברומיאלגיה ועל הטיפול בתא לחץ
בסרטון מתואר סיפורם של חולי פיברומיאלגיה ודרכי ההתמודדות שלהם עם המחלה. בדקה התשיעית מסופר סיפורה של חולה בפיברומיאלגיה שהמחלה פרצה אצלה לאחר פגיעה בראש. טיפול בתא הלחץ שיפר את מצבה.
אסף הרופא: כתבה בנושא פיברומיאלגיה בערוץ 10:

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
עקבו אחריי:

פוסטים מומלצים

פוסטים אחרונים

Scroll to Top
דילוג לתוכן