תפריט

סיפור החלמה מדלקת חוליות מקשחת – AS

בהיותי בת 24 התעוררתי לילה אחד מכאבים מעיקים שמציקים לי באזור הגב התחתון והאגן. הדבר נמשך גם בלילות הבאים ויצר הפרעה משמעותית ביכולת שלי לישון.
לבסוף הלכתי לבדיקות דם שהראו דלקת ברמה גבוהה. לאחר מעבר בין כמה רופאים הגעתי לראומטולוג, שאבחן דלקת חוליות מקשחת (אנקילוזינג ספונדיליטיס).
הפרעות השינה והכאבים נמשכו ולאחר שהתחלתי לקחת כדורים אנטי דלקתיים הוקל הכאב.
כיון שלא רציתי להרבות בכדורים אנטי דלקתיים חיפשתי כל דרך אלטרנטיבית שתעזור לי. ניסיתי: דיקור, הילינג, תזונה אנטי דלקתית, תוספות של צמחים אנטי דלקתיים. אך הכאבים נותרו…
בשנים הבאות ילדתי את שני ילדיי המקסימים, והמשכתי בעבודתי כגננת. אך לאט, לאט, נאלצתי להודות שהכאב משתלט על חיי, כמעין רשת קורים שסוגרת עלי…
התקשיתי להודות שמאוד קשה לי בעבודה. הייתי חוזרת הביתה על ארבע… ובקושי מתאוששת אל היום הבא….משהו משמחת החיים שמאפיינת אותי התחיל להישחק, וידעתי שאני חייבת למצוא את הדבר הבא שיעזור לי. בשלב זה פניתי אל מטפלת בעקיצות דבורים – ששמעתי עליו כטיפול שעוזר לחולי דלקת מפרקים.
במשך שנתיים עשיתי לעצמי טיפול בעקיצות שהקל עלי את הכאבים, אבל גם היה כואב בפני עצמו …. ולאט לאו הטיפול הפסיק להשפיע והכאבים חזרו.
שקלתי לפנות לטיפול תרופתי חזק יותר, אך נרתעתי עקב תופעות הלוואי והיסטוריה משפחתית בעיתית עם סוג טיפול כזה.
בשלב זה נוצר קשר דרך הפייסבוק ביני לבין בחור שחלה אף הוא באותה מחלה. הוא סיפר לי על דיאטה ללא עמילן שעזרה לו מאוד. הוא הסביר שבשרשרת המחלה מעורבת בקטריה שנמצאת באופן טבעי במעיים, אך מסיבות שונות מתרבה יותר אצל חולי אנקילוזינג והגוף יוצר נגדה נוגדנים רבים. נוגדנים אלה גם פונים נגד רקמות שונות בגוף, על רקע בלבול במערכת החיסון. מניעת עמילן מכחידה את הבקטריה שניזונה מעמילן, וקוטעת את השרשרת האוטואימונית.
החלטתי לנסות.
לאחר שבוע הפלא התרחש, והגוף שלי הרגיש קליל וללא כאב. ורק אדם שחווה כאבים תמידיים יכול להבין את התעלות הנפש מסיבוב הליכה ללא כאב.
בנוסף ביצעתי צעד של מעבר לעבודה שדרשה ממני פחות מאמץ פיזי וגם נפשי, דבר שהקל את הכאבים אך לא לגמרי.
התמדתי בדיאטה שנה וחצי, כשהתפריט שלי הלך והצטמצם…. והכאבים חזרו….
שוב הייתי בתחושה שאני צריכה למצוא את הצעד הבא.
בשלב זה פנה אליי אותו בחור, שהוא פסיכולוג במקצועו, ואמר כי הצליח להגיע לרמיסיה דרך עבודה רגשית / רוחנית. והציע לי לנסות.
סקרנותי התעוררה, אם כי לא תליתי הרבה תקוות בעניין.
אקצר פה סיפור ארוך. לאחר שלושה מפגשים חל שיפור דרמטי במצבי. חזרתי לאכול כמעט הכול והרגשתי חופשיה מכאב.
מה גרם לשינוי? הבנתי דרך העבודה ודרך מדיטציות חווייתית שיש בי חלק שמפחד מהחלק "המוצל" שבי: רגשות אשם, כעס, ירידת ערך העצמי כתוצאה מחוויות שונות היוו גורם חרדה שלא הייתי מודעת אליו. הדחקה רגשית ועצירת רגשות קוטעת משהו במעגל האנרגיה בגוף שלי וגורמת להחמרת התסמינים.
קראתי אף את הספר של ד"ר ג'ון סרנו "תסמונת הכאב הכרוני – לרפא את הרגשות כדי לרפא את הגוף". ד"ר סרנו היה אורתופד אמריקאי שהבין שהרבה מכאבי הגב נגרמים כתוצאה מהדחקת רגשות, והחל לטפל במטופלים שלו בדרך שונה. הצלחותיו היו מרשימות מאוד, וניתן לקרוא באינטרנט על מאות מקרים של הצלחה.
קיבלתי כלים חדשים כיצד לחוש רגשות! התוצאות לא איחרו לבוא.
כיום אני משלבת בין דיאטה ללא גלוטן, תפוחי אדמה וקטניות, לבין מודעות ויכולת חדשה לחוות רגשות ולהתמודד איתם.
בעקבות המפגש שלי עם גילי בחודשים האחרונים הוספתי גם טיפול במכשיר ביקום – רפואת תדרים.
מצבי הגופני טוב. לעיתים רחוקות אני חווה כאבים קלים שעוברים במהירות. אני חיה את החיים שאני רוצה לחיות. מלאת הודיה ושמחה על הדברים שמצאתי בדרך, ומקווה שיוכלו לעזור גם לאחרים.

ניתן ליצור קשר עם המחלימה באמצעות פניה בצור קשר באתר.

סיפורי ההחלמה נועדו למתן השראה בלבד לחולים.
אין בהם משום המלצה על מטפל או שיטת טיפול כלשהי.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים אחרונים

Scroll to Top
דילוג לתוכן