תפריט

סיפור החלמה מטרשת נפוצה

שם: רחלי בהרל
טלפון נייד: 054-2001066
כתובת מייל: racheli1417@gmail.com

סיפורה של רחלי, נשואה ואם לשני ילדים, גרה בקיבוץ מחניים, מורה לתיאטרון בהשכלתה ועוסקת בכתיבה:
חודש לפני החתונה, כשהייתי בת עשרים ושבע, התעוררתי בוקר אחד ולא ראיתי בעין אחת. זה היה מטריד ומוזר. הייתי בקופת חולים, משם למיון ולמחלקת עיניים. שלושה ימים סטרואידים ואני כמו חדשה. את המשך הבדיקות דחינו לאחר החתונה. 
יומיים אחרי החתונה התאשפזתי לבדיקות. התוצאות לא מאחרות לבוא – חליתי בטרשת נפוצה. 
טרשת נפוצה היא מחלה התקפית המוגדרת כאוטואימונית. כל מערכת בגוף יכולה להיפגע: ראייה, שמיעה, דיבור, קוגניציה, נשימה, עיכול, הליכה. כול מה שנשלט על ידי מערכת העצבים.  
אחרי התקף יש הטבה, אבל הסימפטומים יכולים להישאר לתמיד. אפשר גם להיכנס למהלך בו אין התקפים אלא התדרדרות מתמדת, התקפים קשים, אחוזי נכות גבוהים ואפילו מוות.
מהלך המחלה אצלי היה התקפי. לאורך השנים היו לי התקפים בעיניים והתקפים תחושתיים (סנסוריים): טשטוש ראייה, ראייה כפולה, נימולים, גירודים, זרמים חשמליים בלתי אפשריים, תחושת רדימות בכל הגוף ועוד. 
הרופאים אמרו כמה דברים:

• סיבת המחלה לא ידועה. זה פשוט קורה.
• המחלה היא כרונית, לכל החיים. 
• צריך לקחת תרופות, אך התרופות לא מרפאות.
• זה עניין של מזל  – מהלך המחלה, כמות ההתקפים והתוצאות שלהם.

ואני האמנתי. רק בתל השומר רופאה אחת אמרה: "חכי רגע, אל תרוצי ישר לתרופות, בואי נראה איך מתקדמת המחלה". 
זה טלטל אותי. מה זה אומר? מה, לא עושים כלום? מה יבטיח לי שזה לא יחזור? 
פתאום נסדק איזה סדק במסלול הבטוח והברור שסללה עבורי הרפואה. 
האפשרות של ללא טיפול מצד אחד קסמה לי ומצד שני הבהילה אותי. הם מציעים לי או תרופות או כלום. תרופות מפחידות אותי. אבל מה זה הכלום הזה? הייתי חייבת לעשות משהו עם הריק הזה. פתאום האחריות חזרה אליי. הייתי חייבת להבין – מה כן. 
בהדרגה זיהיתי שלכל התקף יש סיבה, נפשית או גופנית. שום דבר לא קורה 'סתם'. ברוב הפעמים הסיבה היא לחץ נפשי או גופני.
האינטרנט היה אז בתחילת דרכו. שכרתי את שירותיה של סטודנטית, שתמצא כל מה שיש באנגלית ובעברית על ריפוי טבעי מטרשת נפוצה. ואז נדהמתי שוב. 
עושר של מידע נגלה לי. עדויות על אנשים שנרפאו, ומידע כמו:

  1. רפואה של סגנון חיים ("לייף סטייל מדיסין")  המדברת על הורדת סטרס, שינה טובה, תזונה, פעילות גופנית ותחושת משמעות בחיים. 
  2. מציאת הגורם האמיתי למחלה, ולא טיפול בסימפטומים. 
  3. מידע על כך שתרופות רק מטפלות בסימפטומים, ומפריעות לגוף לחזור לבריאות האמיתית שלו. אין מתנות חינם. הרבה חולי טרשת נפגעו בכבד מהתרופות, ורק בשנים האחרונות חייבו את חברות התרופות לכתוב אזהרות על האריזות. 
  4. יש "תזונה נוגדת דלקתיות", המבוססת על פירות וירקות ובכלל על תזונה מהצומח. 

שאלתי את עצמי, למה אף רופא לא דיבר איתי על זה? ואז שאלתי את הרופאה באחד מביקוריי וקיבלתי תשובות שלי נשמעו מגומגמות, הודפות, לא מספקות. "זה מעולם לא הוכח", "אין על זה מחקרים", "זה לא יכול להזיק", "זה לא במקום תרופות". דווקא האחות במחלקה אמרה שכן, חשוב לאכול בריא ונתנה לי מתכון של סלט סלרי. אבל זה היה בשוליים, אף אחד לא התייחס לזה כמשהו לפחות שווה ערך לתרופות, כמשהו מציל חיים. 
ואז יצאתי למסע שלי. חיפשתי דרך סלולה. חיפשתי תשובות ודאיות. אני מדברת על מסע של שנים. 
הסתערתי על כל החזיתות – רוחנית, נפשית וגופנית. 
עשיתי חתיכת מחקר. קראתי את כל מה שאפשר היה למצוא בנושא הבראה טבעית. 
בתחום התזונה ניסיתי כל סוג תזונה אפשרי: לפי סוג הדם, קטוגנית (אטקינס, פלאו), מקרוביוטית, טבעונות, רואו פוד ובטח יש עוד… 
חייבת לציין שבדרך נרפאתי מהמון סימפטומים קטנים. עצירויות, כאבי ראש, אקזמה ועוד, כך שדברים טובים קרו. אפילו שלא הרגשתי בתוכי שמצאתי מענה, כנראה שהייתי כבר בעניין מהרגע שהורדתי מזון מעובד.
ככל שקראתי יותר ונחשפתי למטפלים ולגישות תזונה, ככה הלכתי והתבלבלתי. הסתובבתי כמה חודשים עם תחושת מבוי סתום. 
רציתי לעשות משהו שכולם מסכימים עליו שהוא טוב, ולא מצאתי. המאכל האחד שכל השיטות מצדדות בו הוא חסה. אבל אי אפשר לחיות רק על חסה…
כל מאכל שהכנסתי לפה היו לי רגשי אשמה. ואז בהדרגה התבררה לי התשובה.
עליי להיכנס פנימה. לקחת את כל המידע הקיים בחוץ, את כל עדויות הריפוי, ולבחור מה מתאים לי. 

רחלי בהרל

עברתי המון מטפלים, שחלקם גרמו לי נזק. למשל גיליתי שפעולות הכרוכות במניפולציה חיצונית כמו שיאצו, מסאז'ים וכירופרקטיקה יכולים להוות טריגרים להתקפים. למדתי להקשיב לגופי. 
אני יכולה להגיד לסיכום שמטפל טוב הוא מי שעוסק באיתור הגורם הראשוני של השיבוש ולא מטפל בסימפטומים, מי שתומך בריפוי הפנימי שלי. רואה אותי כמשהו שלם וייחודי.
כשדייקתי את ההקשבה שלי לעצמי, פתאום לא היה לי צורך בהרבה מטפלים, ואלו שהגיעו אליי היו הרבה יותר מדויקים עבורי.
כיום אני נעזרת לעתים בשתי נשים שהן גם חברותיי. אחת מטפלת בשיטת הבריאות הטבעית והשנייה יועצת נפשית – רוחנית. 
היום אני חיה בבריאות מלאה. אם הגוף נותן סימנים אני מקשיבה, וכבר לא מדחיקה ומתעלמת. לא צריכה סימנים גדולים. אני אוכלת תזונה המבוססת על הצומח (קרובה לדרך "הבריאות הטבעית") וללא מזון מעובד.
המחלה שקיבלתי היא מתנה מדהימה ונפלאה, ובזכותה אני הרבה יותר בריאה ממה שהייתי. בריאות עבורי זה לחיות את מלוא הפוטנציאל שלי. בזכותה קיבלתי תהליך מואץ לחיים טובים. 
התובנות שלי:

  1. קיצוניות ואיזון  – למדתי לראות את העולם פחות בשחור ולבן, ויותר ביין ויאנג, שהם שני ניגודים משלימים, התלויים זה בזה, תומכים זה בזה ויכולים להפוך זה לזה. כל אחד מהם מכיל גרעין של השני, והכל בתנועה כל הזמן. החיים בשבילי הם מציאת איזונים
  2. לשים סימני שאלה על כל ה"צריך" ועל האמיתות המקובלות – עסקתי הרבה בזיהוי האמונות והדפוסים שמפעילים אותי, אמונות כמו: 'צריך לעבוד קשה', 'כולם צריכים לאהוב אותי'. הן נטבעו כנראה בילדות באופן לא מודע ושרתו צורך כלשהו, אבל כמבוגר חוסמות אותי. 
    השינוי עבורי היה לבחור ולתרגל אמונות חדשות, משמחות ומקדמות: אני משתנה בקלות, אני חווה שפע בכל התחומים, כמו שאני זה נהדר, כל מה שאני עושה זה מדויק, אין טעויות, יש רק למידה. 
    בעולם שלי גיליתי שהאמונות המקובלות לא נכונות לגבי: המחלה היא לא כרונית, היא לא עניין של מזל, אני לא צריכה תרופות, וההתקפים לא באים סתם.
  3. מאיפה אני פועלת? –בעיה בריאותית היא פשוט דרכו של הגוף שלנו להגיד לנו שסטינו מהדרך. ריפוי זה שינוי, אבל לעשות שינוי זה קשה. 
    זה יכול להיות פחד מעימותים, פחד ממה יגידו, פחד לצאת מאזור הנוחות. פגשתי את כולם.
  4. בחירה ואחריות – להישאר עם הרופאים, האבחנות, התרופות וכו' זה אחלה, אבל חשוב להבין שזו בחירה. בשבילי בריאות זה לקחת אחריות על החיים שלי, ולהבין שאף אחד לא יעשה זאת במקומי. כל השאר זו אשליה.
  5. מדיאלוג חיצוני לדיאלוג פנימי – הריפוי האמתי בא מבפנים – ולכן הריפוי הוא אישי. 
    רק אני יכולה ללמוד ולהכיר את דקויות הצרכים שלי ולעלות חזרה על דרך המלך של הבריאות. הדרך של כל אחת ואחד היא שונה. כדאי לחקור, ללמוד, לאסוף מידע חיצוני, ואז לבדוק אותו על עצמי עם הרבה הקשבה לעצמי והתבוננות. 

במהלך המסע חיפשתי ספר שיעזור לי ליצור מטבח בריא בבית, ולא מצאתי כזה, אז כתבתי אותו 😊.
הספר שלי "פשוט משפחה בריאה" יצא בהוצאת "פוקוס" והוא נכתב יחד עם תזונאית ושף. 
הוא מכיל שפע אדיר של מידע, רעיונות וטיפים לשיפור האכילה בבית וכן מעל 100 מתכונים טעימים ופשוטים לכל המשפחה. אני ממש חושבת שהתכנים בו יכולים להציל חיים או לשפר את איכותם כפי שקרה לי.
אפשר למצוא את הספר בחנויות הספרים או בהנחה באתר ההוצאה:
לפרטים נוספים על הספר – לחצו כאן

סיפורי ההחלמה נועדו למתן השראה בלבד לחולים.
אין בהם משום המלצה על מטפל או שיטת טיפול כלשהי.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים אחרונים

Scroll to Top
דילוג לתוכן